14. mars 2012

Drømmer om vår

I Trondheim er det dårlig vær om dagen... Mye regnvær og grått. Det ryktes om at våren har kommet på Østlandet så krysser fingrene for at den er på vei hit :)
Gleder meg til å tilbringe mer tid på verandaen og plante jordbærplanter.
For å starte våren innendørs har jeg kjøpt "Jamie Olivers Grow your own 3 in 1 box" med persille, gressløk og basilikum. Denne fikk jeg tak i på Mester Grønn.

Etterhvert er drømmen å plante en liten kjøkkenhage ute på plenen vår med diverse grønnsaker. Liker tanken på å bli "selvforsynende" og kanskje slippe å dra og handle så ofte. Kom gjerne med noen tips de som har prøvd dette selv. Hva slags urter/planter tåler det norske klimaet best?
Bak huset drømmer jeg om å plante solbærbusker, siden solbær er noe av det beste jeg vet. Mmmm..nå jeg fikk jeg skikkelig lyst på solbærsaft og hjemmelaget solbærsyltetøy.


Ønsker alle en riktig fin dag videre (i sol eller ikke) :) Kryss fingrene for at solen kommer til oss også snart.
Klemmer fra AC

Ingen kommentarer: