18. sep. 2011

Søndagsenergi

Egentlig er søndag den beste dagen i uken. Årsaken til at jeg påstår dette er at denne dagen får jeg så utrolig mye gjort. Fredager og lørdager er hjernen innstilt på god mat, tv-kos, godteri og total avslapning, men på søndager vasker jeg klær, huset, ordner i hagen, maler, rydder og fikser. Hver søndag er på samme måten. Mye av årsaken er vel at det meste blir utsatt til slutten av uken, men det er også mer lysbetont å gjøre det på søndager. Flere som har det sånn?
Idag startet dagen med en god og lang tv-runde med Dusørjegeren i senga. Etter det har jeg vært på plantasjen for å kjøpe pensler (da alle vi hadde var tørket inn), fylt bensin (ja jeg husket at bilen min ikke går på diesel ;)),malt gjerdet på naboens side, laget middag og ryddet og omorganisert "kontoret" vårt på kjøkkenet. Det er helt herlig å få ryddet opp i alle papirer og sette det i permer. Inspirert av ryddingen til frufly (innlegg 14.09) skal jeg imorgen på staples og kjøpe gjennomsiktige brevordnere og div. kontorutstyr. Da blir det enda mer system. Me like :)

Det er veldig greit å rydde opp i papirrotet til tider. Før det tar over huset!
Ingenting er koseligere enn å fyre opp i ovnen og tenne levende lys. Gleder meg til høsten kommer for fullt :)



Ønsker alle en fortsatt god søndag og en flott arbeidsuke neste uke :) Søte drømmer

Aase Camilla




1 kommentar:

Fabelaktig sa...

Da er du motsatt av meg. Fredag gjør jeg unna alt jeg kan, sånn at jeg kan legge meg vannrett resten av helgen... hihi!

Fabelaktig start på uken!
Gla' klem